AJATUKSELLA TUOTETTUA
SISÄLTÖÄ

– siitä nauttivat niin asiakkaasi kuin hakukoneetkin

Sisältö on ydinasia

Valitettavan harva ymmärtää, kuinka suuri merkitys verkkosivujen sisällöllä on. Pelkkä komea ulkoasu EI riitä!

Tyylikkäät sivut houkuttelevat tutustumaan sisältöön tarkemmin, mutta jos sisältö ei vakuuta ja innosta ostamaan yrityksesi tuotteita tai palveluita, menetät asiakkaasi helposti kilpailijoillesi. Sivujen sisältö on myös tärkein hakukonenäkyvyyteen vaikuttava tekijä.

Sisällöttömät verkkosivut eivät löydy hakukoneilla!


Kohdistettu sisällöntuotanto on tehokkainta hakukoneoptimointia

On tärkeää, että asiakkaat löytävät helposti kotisivuillesi. Sivujesi luontaista hakukonenäkyvyyttä voidaan parantaa parhaiten hyvällä ja optimoidulla sisällöllä. Mitä enemmän alasivuillasi on merkityksellistä sisältöä, sitä paremmat mahdollisuudet sivuillasi on nousta esiin hakutuloksissa. Säännöllisesti päivittyvät sivut nousevat hakukonetuloksissa korkeammalle, ja esimerkiksi blogiteksteihin ja uutisiin onkin helppo sisällyttää haluttuja avainsanoja.

Mieti tarkasti, ketä varten sivusi ovat olemassa. Sen jälkeen tarkastele, vastaako sivuillasi esitettävä sisältö kohderyhmäsi tarpeisiin. Kävijöitä harvemmin kiinnostaa yrityksesi historia. He ovat kiinnostuneempia tuotteistasi ja palveluistasi. He haluavat tietää, minkä ongelman tuotteesi tai palvelusi ratkaisee, miten se helpottaa heidän elämäänsä ja miksi se on ylivertainen.

#

Luo tunneside tarinalla

Ostopäätökset tehdään usein tunnepohjalta. Jos yritykseen ei ole mitään tunnesidettä, on tavallisin vertailukohta vain tuotteen tai palvelun hinta. Samoja tai vastaavia tuotteita ja palveluita voivat tarjota muutkin (verkko)kaupat – mahdollisesti halvemmalla hinnalla. Miksi asiakas ei siis ostaisi hiukan halvemmalla muualta? Tässä kohtaa merkitykselliseksi nousee yrityksesi tarina (joka ei siis ole vain kuiva kuvaus yrityksesi historiasta).

Jos asiakas jakaa esimerkiksi yrityksesi arvopohjan tai voi muuten samaistua yritykseesi, hänelle muodostuu ostopäätöstä helpottava tunneside toimintaasi. Tarinallistamalla erotut kilpailijoistasi, luot kilpailuetua, madallat ostokynnystä ja sitoutat asiakkaitasi.

Selkeä jaottelu helpottaa sisällön hahmottamista ja hakukoneiden työtä

Sisällöntuotanto painottuu olennaisten hakusanojen ympärille. Hakukoneet arvioivat jatkuvasti sivujen sisältöä, ja suurimman painoarvon sisällön arvioinnissa saa sivun alkuosa. Siksi alkuosaan kannattaa kirjoittaa johdanto, joka sisältää sopivasti myös hakusanoja. Pää- ja väliotsikot sekä kappaleiden alut ovat myös hyviä paikkoja hakusanojen viljelyyn.

Liiallinen hakusanojen käyttö voi kuitenkin vaikuttaa jopa negatiivisesti hakukonenäkyvyyteen. Pidä teksti siis luettavana ja selkeänä, sillä hakukoneet (kuten asiakkaasikin) arvostavat sitä! Suosi väliotsikoita, loogista kappalejakoa, luetelmia, palstoja ja sopivassa määrin esimerkiksi sanojen lihavointia. Ne helpottavat sisällön hahmottamista.

Laadukas sisältö on myös oikoluettua

Copywriterimme tuottaa sivuillesi halutessasi tasokasta ja myyvää sisältöä, joka vastaa sivujesi kohderyhmän ja hakukoneiden tarpeisiin. Lisäksi hän voi oikolukea kirjoittamasi tekstit ja huolehtia, että kieli on helppolukuista ja sujuvaa. Kielellisesti heikkotasoinen sisältö herättää epäluottamusta ja pahimmassa tapauksessa karkottaa asiakkaita. Sitä tuskin haluat.

(Psst, oikoluemme myös painotuotteesi ja tuotamme niihin myyvät tekstit!)

Kotisivujen tulee olla kevyet, eli tekstiä ei voi olla paljon.

Oletko sinäkin monen muun yrityspäättäjän tavoin sitä mieltä, että kävijät eivät jaksa lukea pitkiä tekstejä? Käypä siinä tapauksessa tutustumassa blogiimme, jossa oikaisemme muutamia kotisivujen sisältöön liittyviä uskomuksia. »

Kysy myös käännöspalveluista!

Haluatko parantaa asiakaspalveluasi ja tarjota tietoa yrityksestäsi sekä tarjoamistasi tuotteista ja palveluista useammalla kielellä? Halutessasi hankimme esimerkiksi englanninkieliset käännökset alan ammattilaisilta. Tällöin verkkosivusi löytyvät myös englanninkielisillä hakusanoilla.